Tips en inspiratie: je dromen waarmaken


Dus, jij wilt (net als ik) je dromen gaan waarmaken? Wat goed! Het is altijd goed om te dromen, het zorgt ervoor dat je een doel hebt en dat je gemotiveerd bent om iets te doen en te bereiken.
Maar soms heb je een hele mooie droom, een goed plan, maar weet je niet wat je ermee moet. Hoe moet je beginnen? Omdat ik in hetzelfde schuitje zit/heb gezeten wil ik je graag helpen, dat doe ik door middel van dit artikel. Ik geef je tips en inspiratie waarmee ik je een eerste zetje geef. Daarna is het aan jou.
Laat je dromen uitkomen, je bent het waard!

Kies een droom/doel dat bij je past
Begin niet zomaar aan iets omdat ‘anderen dat ook doen’, omdat het ‘populair’ is of omdat je ‘er veel geld mee kunt verdienen’. Zorg voor de juiste instelling. Ga voor iets omdat je het écht wilt, omdat je hart het je ingeeft, omdat het je passie is.

Voorbereiden & duidelijkheid
Maak voor jezelf duidelijk wat precies je droom is en wat je ermee wilt bereiken. En heb je een plan om je droom te verwezenlijken?
Een handige tip is om je droom zichtbaar te maken, dit maakt het voor jezelf een stuk duidelijker en overzichtelijker. Er zijn verschillende manieren om dit te doen: je kunt een verhaal schrijven over je droom, of je kunt een mindmap of visionboard maken. Dit laatste heb ik ook gedaan en het heeft mij echt geholpen bij het realiseren van mijn droom.


Dit is mijn visionboard geworden. Belangrijke dingen die je ziet staan zijn: succesvol online, blog, creatief en maak je dromen waar. Dit zijn een aantal omschrijvingen van wat ik wil bereiken. Andere teksten zijn: lief zijn voor jezelf, geluk zit van binnen, o wat ben je mooi, lekker in je vel etc. Dit zijn dingen die ik graag wil uitdragen naar mijn lezers en volgers.
Tip: Annic van Wonderen heeft een video gemaakt over het maken van een visionboard, deze vind je hier.

Andere voorbereidingen kunnen bijvoorbeeld zijn: een blog of website aanmaken, bepaalde materialen kopen etc. Maar onthoud: je hebt in veel gevallen niet veel geld en spullen nodig om je droom te kunnen waarmaken!

Verdiepen & inspiratie opdoen
Als je voor jezelf duidelijk hebt wat je droom is kun je inspiratie gaan opdoen en je verder gaan verdiepen in het waarmaken van je droom.

 
Er zijn twee boeken die ik met veel plezier heb gelezen en waar ik veel aan heb gehad. Dit zijn de boeken ‘Liever met lef’ van Dagmar Valerie en ‘Masterclass Ondernemen’ van Annic van Wonderen. Beiden hele inspirerende boeken met een heleboel handige tips. Echte aanraders en ook echte musthaves wat mij betreft.

Op Youtube zijn video’s te vinden waar mensen vertellen over hoe ze hun dromen hebben waargemaakt, je kunt vakliteratuur lezen, sites bekijken etc. Er zijn genoeg mogelijkheden!
Pinterest staat ook vol met inspiratie dus neem daar zeker een kijkje en laat je inspireren!


Actie! 
En dan is het echt tijd om actie te ondernemen! Bovenstaande afbeelding zegt het heel duidelijk: als je van je droom werkelijkheid wilt maken, moet je wel actie ondernemen. Anders blijft het een droom.
Hoe actie ondernemen er precies uitziet is voor elke droom en elke persoon anders.
Maar als ik je een paar tips mag geven:
– Begin klein, anders wordt het misschien al snel overweldigend. Klein beginnen is beter dan helemaal niet beginnen.
– Schrijf de stappen die je moet zetten op. Bijvoorbeeld: naam bedenken → logo maken → website aanmaken → lay-out aanpassen → eerste artikel schrijven.
– Vier je (tussentijdse) succesjes, bijvoorbeeld als je een bepaald aantal volgers hebt gehaald.
– Wees niet bang om (beginners)fouten te maken. Fouten maken hoort erbij en het zal je uiteindelijk alleen maar verder brengen.
– Durf. Durf je dromen na te jagen en maak jezelf trots en gelukkig!

Wees bereid om er hard voor te werken
Niets komt zomaar aangewaaid, succes zeker niet. Daar moet je hard voor werken en je moet er helemaal voor gaan. Zeker ook aan het begin, als je pas net begint, zul je jezelf moeten bewijzen. Maar als het je passie is dan heb je het er vast helemaal voor over!

Hopelijk heeft dit artikel jullie kunnen inspireren en helpen.
Heel veel succes!

Handtekening

Geef een reactie

