Goede en gezonde gewoontes om over te nemen


Gewoontes, iedereen heeft ze. Maar sta je er weleens bij stil hoe belangrijk gewoontes zijn en dus hoe belangrijk het is om goede en gezonde gewoontes te hebben? Gewoontes bepalen namelijk voor een groot deel hoe jouw (dagelijkse) leven eruitziet. In dit artikel deel ik een aantal gewoontes die goed zijn om over te nemen.

Een glas water drinken voordat je opstaat
Na een nacht van 8+ uur heeft je lichaam behoefte aan hydratatie. Geef je lichaam wat het nodig heeft en drink een glas water voordat je opstaat!

Een goede ochtendroutine creëren
Hoe jij je ochtend besteed, bepaald voor een groot deel hoe de rest van de dag verloopt. Binnenkort zal ik meer schrijven over een goede ochtendroutine.

De dag beginnen met een goed en gezond ontbijt
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Een goed en gezond ontbijt zorgt ervoor dat je de dag goed aankunt!

Jezelf op de eerste plaats zetten
De relatie met jezelf is de belangrijkste relatie omdat deze bepaald hoe je andere relaties zijn. Leer jezelf aan dat je jezelf op de eerste plaats zet en goed voor jezelf zorgt. Hoe beter je je voelt over jezelf, hoe beter je andere relaties zullen zijn.

Naar je hart & lichaam luisteren
Je hoort niet voor niets heel vaak de uitspraak ‘luister naar je hart want dat klopt’ want het is ook écht zo. Je hart en lichaam weten het beste hoe je je voelt en wat goed voor je is. Dus luister vaker naar je hart en je lichaam want dan zul je je het gelukkigst voelen.

Elke dag 2 liter water drinken

Elke dag vier koppen groene thee drinken
Groene thee heeft een heleboel gezondheidsvoordelen en het schijnt dat de werking het beste is als je minimaal vier koppen drinkt.

Af en toe je mobiel uitzetten/aan de kant leggen
Het is zo gemakkelijk en verleidelijk om je mobiel er vaak bij te pakken maar meestal schiet je er niks mee op, en het is ook weleens lekker rustig om hem een paar uur niet te gebruiken.

Elke dag genoeg groente en fruit eten

Genieten van de kleine dingen

Tevreden zijn met wat je hebt

Elke dag een halfuur bewegen
Het hoeft echt geen super zware work-out te zijn, een halfuur stevig wandelen of fietsen is ook al goed.

Elke dag (even) naar buiten
Dit heeft zóveel voordelen en is zo goed voor je gezondheid!

Niet uitstellen maar doen!
Van uitstel komt afstel dus hup, aan de slag met datgene wat je moet en wilt doen!

Jezelf gelukkig maken
Door dingen te doen die je leuk vind om te doen.


Mediteren
Al is het maar een paar minuten. Mediteren heeft ook zoveel voordelen, zeker de moeite waard om eens te proberen!

Een uur voor het slapen gaan alle schermen uit
Gun jezelf de rust en zet een uur voordat je gaat slapen alle schermen uit.
Zo kun je je beter ontspannen en val je gemakkelijker in slaap.

Een goede avondroutine creëren
Zodat je goed tot rust komt en goed ontspant voor het slapen gaan.

8 uur per nacht slapen

Schrijven/bloggen
Dit heeft heel veel voordelen. Het helpt je te reflecteren, jezelf beter te leren kennen, je gedachten op een rijtje te zetten etc.

Genieten van het leven en elke dag stilstaan bij al het moois dat er is

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s